" > نحوه افزودن Addon Domain ( سایت مجزا ) در نسخه جدید سی پنل cPanel | مرکز آموزش مهرهاست
هاست لینوکس cPanel

نحوه افزودن Addon Domain ( سایت مجزا ) در نسخه جدید سی پنل cPanel

کاربر عزیز مهزهاست

با سلام و احترام.

پس از انتشار نسخه جدید سی پنل و معرفی قالب یا Theme ژوپیتر  (Jupiter)  تغییراتی در بخش Domains ایجاد شد که باعث سردرگمی کاربران جهت ایجاد Addon Domain و Park Domain شده است. در این آموزش با هم روش جدید افزودن دامنه برای سایت جدید و مجزا یا Addon Domain را بررسی می کنیم.

در ابتدا یک نمای کلی از قالب Jupiter را درت صویر زیر مشاهده می کنید که الان ( سال  ۱۴۰۲ ) آخرین نسخه و به روزترین قالب کنترل پنل cPanel هست :

 

 

اکنون با تصور کلی این قالب آشنا شدید. جهت افزودن دامنه برای سایت جدید یا Addon Domain مراحل زیر را انجام دهید :

 

۱ – در صفحه اول سی پنل هاست از بخش Domains بر روی گزینه Domains کلیک کنید.

 

۲- در صفحه بعد مانند تصور روی دکمه Create New Domain کلیک کنید. ( اگر هاست شما قابلیت Addon Domain یا افزودن سایت مجزا نداشته باشد این دامنه غیرفعال هست )

 

 

 

 

۳ – در صفحه بعد در بخش Domain نام دامنه مدنظر که میخواهید به عنوان Addon Domain اضافه کنید را وارد نمایید.  ( برای مثال mydomain.com در تصوبر زیر)  همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید کنار گزینه Share document root یک تیک وجود دارد به صورت پیش فرض :

 

 

 

جهت افزودن دامنه برای سایت جدید یا Addon Domain شما باید این تیک را بردارید یا به عبارتی “غیرفعال” کنید. مانند تصویر زیر :

 

 

۴ – پس از برداشتن تیک کنار عبارت Share document root تنظیمات مربوط به افزودن دامنه برای سایت جدید نمایش داده می شود شامل :

 

Document Root (File System Location)  :  نام و مسیر پوشه برای فایل های سایت جدید ( روت دامنه جدید در واقع که فایل های مربوط به این دامنه را باید در این پوشه قرار دهید ، به صورت پیش فرض این فیلد با نام دامنه جدید توسط سی پنل پر می شود و می توانید به همین صورت رها کنید و تغییر ندهید )

 

Subdomain :  نام ساب دامین برای ایجاد دامنه جدید ( تمامی Addon  و Park دامنه ها در سی پنل باید یک ساب دامین نیز برای آن ها ایجاد شود به صورت اجباری. به صورت پیش فرض این فیلد با نام دامنه جدید توسط سی پنل پر می شود و می توانید به همین صورت رها کنید و تغییر ندهید )

۵ – در نهایت بر روی دکمه Submit کلی کنید.

۶ – Name Server های هاست خود را ( موقع خرید هاست برای شما ایمیل شده است ) روی دامنه مدنظر تنظیم نمایید.

۷ – پس از ۱-۳ ساعت دامنه به هاست شما متصل می شود.

 

موفق و پیروز باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

جدیدترین مطالب

To Top