" > بهترین نسخه PHP برای وردپرس چیست ؟ | مرکز آموزش مهرهاست
هاست لینوکس cPanel

بهترین نسخه PHP برای وردپرس چیست ؟

با توجه به اینکه بسیاری از وب سایت ها در شرایط مختلفی از وردپرس WordPress در هاست لینوکس استفاده می کنند ، برای بررسی بهترین نسخه PHP برای سایت شما این راهنما را مطالعه کنید.

هسته وردپرس ( پیش فرض هنگام نصب اولیه )

در حالت عادی هسته وردپرس یا همان حالت پیش فض بعد از نصب معمولا با آخرین نسخه PHP سازگاری کامل دارد.

برای مثال در حال حاضر نسخه ۵٫۲ وردپرس منتشر شده و با نسخه ۷٫۳ در PHP که اکنون اخرین نسخه هست سازگاری کامل دارد.

هنگام استفاده از افزونه ها و قالب ها : ( پس از انجام طراحی سایت و اتمام پروژه ) 

در این حالت معمولا انتخاب نسخه مناسب PHP کمی سخت می شود ! 

چون شما از نرم افزار هایی استفاده می کنید که به وسیله شرکت / اشخاص مختلف در تاریخ های مختلف برنامه نویسی شده و با هم متفاوت هستند.

مثلا ممکن هست شما از افزونه ای در وردپرس استفاده کنید که آخرین به روز رسانی آن مربوط به ۳ سال قبل باشد  و طبیعتا در ان زمان نسخه ۷ در PHP اصلا وجود نداشته ! 

یا همچنین از قالبی استفاده کنید که طراح و برنامه نویس آن بر اساس نسخه ۵٫۶ ان را بهینه و آماده سازی کرده است و با نسخه ۷ سازگاری کامل ندارد.

یا ممکن هست از قالبی استفاه کنید که فقط با نسخه ۷ سازگار باشد و همزمان افزونه ای داشته باشید که فقط با نسخه ۵٫۶ سازگار باشد.

در این زمان راهکار انتخاب بهترین نسخه PHP برای یک سایت وردپرس چیست ؟ 

۱ – وب سایت وردپرس خود را با نصب افزونه ها و قالب های مدنظر و تنظیمات لازم راه اندازی کنید و مراحل طراحی سایت را به پایان برسانید.

۲ – پس از آپلود سایت طراحی شده با وردپرس در هاست خود ابتدا نسخه PHP هاست را روی بالاترین نسخه ( در حال حاضر ۷٫۳ ) قرار دهید. ( از طریق این آموزش )

۳ – در این حالت سایت خود را برسی کنید در بخش های مختلف که خطایی مشاهده نشود و تمام بخش ها به درستی کار کنند.

۴ – در پوشه اصلی هاست ( جایی که فایل index.php وردپرس وجود دارد ) بررسی نمایید که فایل error_log ایجاد شده است یا خیر ؟  اگر فایل وجود داشت ، جهت اطمینان این فایل را حذف کنید ، سپس مجدد وارد بخش های مختلف وردپرس شوید ( ارسال پست ، مشاهده صفحات و … ) به تمام بخش های وردپرس سر بزنید ( یا اگر مقدور نیست برای شما صبر کنید تا چند روزی سایت شما در اینترنت فعالیت کند )

۵ – پس از تست بخش های مختلف سایت مجدد وارد پوشه اصلی هاست ( جایی که فایل index.php وردپرس وجود دارد ) شوید از طریق File Manager سی پنل و بررسی کنید که آیا فایل error_log ایجاد شده است یا خیر ؟ در صورت ایجاد فایل error_log خطاهایی در سیستم طراحی سایت شما وجود دارد. این خطا ها ممکن هست مربوط به نسخه PHP باشد. ( و ممکن هست مربوط به خطا های دیگری در ساختار برنامه نویسی بخش های مختلف نرم افزار شما باشد )

۶ – در مرحله ۵ اگر فایل error_log در هاست شما و در پوشه اصلی وردپرس ایجاد نشده بود به این معنی هست که نرم افزار و سیستم طراح سایت شما با نسخه ۷٫۳ یا آخرین نسخه PHP سازگاری کامل دارد. و بهتر هست از همین نسخه استفاده نمایید. ( اتمام کار )

۷ – اگر در مرحله ۵ فایل error_log در هاست شما و پوشه اصلی وردپرس ایجاد شده بود ، به این معنی هست که خطا های PHP در نرم افزار شما وجود دارد ، و این خطا ها ممکن هست به خاطر نسخه PHP باشد ، جهت تست این موضوع فایل error_log را مجدد حذف کنید.

۸ – نسخه PHP هاست را روی یک نسخه قدیمی تر و سازگار با وردپرس یعنی ۵٫۶ تنظیم کنید. ( از طریق این آموزش )

۹ – مجدد وارد بخش های مختلف وردپرس شوید ( ارسال پست ، مشاهده صفحات و … ) به تمام بخش های وردپرس سر بزنید ( یا اگر مقدور نیست برای شما صبر کنید تا چند روزی سایت شما در اینترنت فعالیت کند )

۱۰ – پس از تست بخش های مختلف سایت مجدد وارد پوشه اصلی هاست ( جایی که فایل index.php وردپرس وجود دارد ) شوید از طریق File Manager سی پنل و بررسی کنید که آیا فایل error_log ایجاد شده است یا خیر ؟ اگر اینبار فایل error_log ایجاد نشد یعنی که نرم افزار و طراحی سایت شما با نسخه ۵٫۶ سازگاری کامل دارد و با نسخه ۷ سازگار نیست به صورت کامل.

۱۱ – اگر در هر ۲ صورت فوق فایل error_log در هاست شما و پوشه اصلی وردپرس ایجاد شد ، نشان می دهد که نرم افزار شما دارای خطا های PHP دیگری هست که باید بررسی و رفع شود ، و یا برخی از بخش های نرم افزار شما فقط با نسخه ۵٫۶ سازگار هست و برخی بخش ها فقط با نسخه ۷ ، در این صورت نیز باید این بخش ها بهینه سازی و یا جایگزین شود با افزونه های سازگار تر

۱۲ – جهت بررسی خطا ها فایل error_log را دانلود و با Notepad باز کنید.

به صورت خلاصه ۲ پیشنهاد داریم برای شما : 

۱ – اگر شما از هسته وردپرس و افزونه ها و قالب های محدود و رسمی استفاده می کنید ( در حد ۳-۴ افزونه لازم و قالب هایی که از سایت اصلی وردپرس دانلود شده است )

توصیه : از نسخه ۷٫۳ برای وردپرس استفاده کنید

۲ – اگر شما از افزونه ها و قالب های بسیاری استفاده می کنید ( مانند سیستم های قالب آماده در فروشگاه های ایرانی و … یا طراحی توسط خودتان با نصب افزونه های زیاد و قالب های سفارشی ) :

توصیه : ابتدا نسخه ۷٫۳ را بررسی و تست کنید اگر با خطا در بخش های مختلف وردپرس یا عملکرد تاصحیح و همچنین ایجاد فایل error_log در هاست مواجه شدید نسخه PHP هاست خود را به ۵٫۶ تغییر دهید.

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 3.7]

جدیدترین مطالب

To Top