" > نحوه تغییر DNS سرور در ویندوز با DNS Jump | مرکز آموزش مهرهاست
شبکه و اینترنت

نحوه تغییر DNS سرور در ویندوز با DNS Jump

در این مقاله نحوه تغییر DNS سرور برای تمام پروتکل های ارتباطی در ویندوز ارائه می شود.

کار DNS سرور چیست ؟

به صورت خلاصه کار DNS سرور ایجاد مسیر برای ارتباط IP اینترنت شما با IP سرور هست. و بهترین مسیر ممکن برای اتصال این ۲ به یکدیگر را مشخص می کند.

اگر DNS سرور صحیح تنظیم نباشد چه مشکلی ایجاد می شود ؟

به صورت پیش فرض سرویس دهنده های اینترنت از DNS سرور های داخلی خود استفاده می کنند با تنظیمات بسیار گسترده حتی در هر منطقه و … که این موضوع در برخی مواقع به دلیل تنظیم غیر صحیح در برخی IP ها یا منظقه ها باعث ایجاد اختلال در ارتباط با IP های آن شبکه و IP های خارج از شبکه مانند آمریکا و اروپا می شود برای مثال در این صورت شما ممکن هست از طریق سرویس دهنده اینترنت خود برخی سایت ها یا سرور ها را مشاهده نکنید یا بسیار کند بتوانید به آن ها دسترسی داشته باشد.

نکته : این موضوع معمولا همیشگی و برای تمام کاربران آن سرویس دهنده اینترنت نیست و ممکن هست شخصی در همان سرویس دهنده اینترنت بدون مشکل وب سایتی را باز کند ولی شخص دیگری در منظقه دیگر برای دیدن همان وب سایت دچار مشکل DNS باشد.

چرا باید DNS سرور را تغییر دهیم ؟

در صورت وجود موارد فوق و همچنین جهت بهبود دسترسی به وب سایت ها خارج از شبکه محلی شما می توانید به راحتی DNS سرور خود را تغییر دهید و از DNS سرور های معروف و معتبر جهانی استفاده کنید ( مانند DNS سرور گوگل )

چگونه در ویندوز DNS سرو را تغییر دهیم  ؟

تغییر DNS سرور توسط بخش Network در قابل انجام هست ولی ما به وسیله نرم افزار DNS Jump این مورد را توضیح می دهیم که بسیار ساده تر و کاربردی تر خواهد بود.

۱ – جهت انجام این کار فایل فشرده زیر را دانلود و در بخش ار هارد رایانه خود از حالت فشرده خارج کنید  .DnsJumper ( جهت دانلود روی نام فایل کلیک کنید )

۲ –  در پوشه DnsJumper فایل DnsJumper.exe کلیک کنید و تنظیمات را مانند تصویر زیر قرار دهید :

DNS_Jump

همان طور که در تصویر مشاده همی کنید در بخش Select Network Adapter گزینه All Network Adapters را انتخاب کنید و در بخش Choose a DNS Server گزینه US-Google Public DNS را انتخاب نمایید.

۳ – سپس بر روی گزینه Apply DNS در سمت راست کلیک نمایید.

۴ – یکبار ارتباط اینترنت را قطع و وصل کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 20 میانگین: 3.8]

جدیدترین مطالب

To Top