" > راهنمای تنظیمات جهت افزایش سرعت هاست طبق GTmetrix | مرکز آموزش مهرهاست
هاست لینوکس cPanel

راهنمای تنظیمات جهت افزایش سرعت هاست طبق GTmetrix

 

سرعت مناسب و بهینه بودن وب سایت از نظر تنظیمات سرور و طراحی سایت یکی از مهمترین فاکتور های افزایش رتبه سایت در موتور های جستجو مخصوصا گوگل به حساب می آید. وب سایت GTMetrix یکی از معتبرترین ابزار ها جهت بررسی و رتبه دهی به سرعت و بهینه بودن وب سایت ها می باشد. این ابزار وب سایت شما را از جهات مختلف مانند تنظیمات سرور و بهینه بودن کد ها و طراحی سایت بررسی می کند و با جزئیات مناسب نتیجه و رتبه را برای وب سایت شما مشخص می کند. وب سایت GTmetrix موارد مختلفی را از سمت هاست یا سرور سایت شما نیز بررسی می کند مانند Keep-Alive ، Gzip compression و Leverage browser caching که فعال بودن هرکدام از این موارد باعث افزایش سرعت رتبه سایت شما در GTMetrix خواهد شد.

رتبه هاست های لینوکس مهرهاست در سایت GTmetrix ( در بخش تنظیمات هاست و سرور ) :

۱ – در تمامی هاست های لینوکس مهرهاست گزینه های Keep-Alive ، Gzip compression و Leverage browser caching فعال است.
۲ – هاست های لینوکس مهرهاست از نظر تنظیمات سرور یا هاست ( موارد مربوط به طراحی سایت و بهینه بودن کدهای نرم افزاری و طراحی سایت شما از این مورد جدا می باشد ) دارای بالاترین رتبه در سایت GTMetrix می باشند یعنی A ( ۱۰۰% )
۳ – جهت تست رتبه هاست لینوکس مهرهاست در GTMetrix اینجا کلیک کنید و یا به آدرس https://gtmetrix.com/ وارد شوید و سایت http://darius.mehrcheck.ir ( هاست تست لینوکس مهرهاست جهت تنظیمات سرور بدون طراحی سایت ) را بررسی نمایید.

مهم ( حتما توجه شود ) : تست فوق فقط تنظیمات سرور یا هاست را بررسی می کند به همین دلیل نرم افزار یا طراحی سایت در هاست فوق قرار ندارد و تنظیمات هاست یا سرور فقط از سمت GTMerix بررسی می شود.

راهنمای تنظیمات جهت افزایش سرعت هاست طبق GTmetrix :

۱- فایل متنی  زیر را دانلود یا در تب جدید باز نمایید با کلیک روی آن :

GTmetrix_config

۲ – وارد سی پنل cPanel هاست لینوکس خود شوید

۳ – وارد بخش File Manager و پوشه PUBLIC_HTML شوید.

۴ – قبل از انجام تغییر حتما یک نسخه از فایل htaccess. را دانلود کنید ( روی فایل htaccess. کلیک راست کنید و گزینه Download را انتخاب کنید ، اطمینان کنید که فایل دانلود شده و در رایانه شما ذخیره شده است )

۴ – روی فایل htaccess. در هاست کلیک راست و گزینه Edit را انتخاب کنید.

۵ – کد های داخل فایل ذکر شده در مرحله ۱  را در بالاترین بخش فایل htaccess. قرار دهید و روی دکمه Save Changes در ویرایشگر کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود.

( فایل htaccess. در  PUBLIC_HTML وجود دارد معمولا ، این فایل مخفی هست در حالت عادی ، در File Manager سی پنل گزینه نمایش فایل های مخفی را علامت بزنید تا فایل را مشاهده کنید در صورت عدم مشاهده ، اگر این فایل وجود نداشت آن را دقیقا با همین نام ایجاد کنید )

مهم ( حتما توجه شود ) : در صورت عدم بهینه بودن نرم افزار یا طراحی سایت شما این رتبه کم خواهد شد و وب سایت GTMetrix با جزئیات مناسب مشکل را به شما اعلام می کند و باید موارد ذکر شده را در نرم افزار یا طراحی سایت خود رفع نمایید.

در سایت GTmetrix موارد زیر از سمت سرور یا هاست بررسی می شود و بقیه موارد مربوط به نرم افزار یا طراحی سایت می باشد و با Type یا نوع  SERVER نمایش داده می شوند در نتایج GTmetrix :

Enable Keep-Alive
Enable gzip compression
Leverage browser caching
Configure entity tags (ETags)
Specify a Vary: Accept-Encoding header
Specify a cache validator

و موارد دیگر ارتباطی با تنظیمات سرور ندارد.

با انجام مراخل فوق تمام موارد سمت سرور فعال و سبز رنگ خواهد شد در نتایج GTmetrix

توجه : انجام تنظیمات فوق در هاست های لینوکس سی پنل مهرهاست با توجه به فعال بودن پیش نیاز ها از سمت سرور باعث فعال شدن گزینه های سمت سرور در نتایج GTmetrix می شود و ممکن هست در هاست های دیگر به دلیل عدم وجود پیش نیاز ها باعث فعال شدن موارد فوق نشود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 12 میانگین: 4]

جدیدترین مطالب

To Top